joi, 5 august 2010

Düsseldorf - episodul 2

Am inceput cursurile. Rezultatele testului nu m-au dezamagit, asa ca sunt la un nivel bun. Initial am fost repartizata pentru cursurile de dupa amiaza, dar m-am schimbat imediat de dimineata pentru a nu pierde toata ziua (parte din ea pentru somn :D). Ma bucura mult ca, pe langa germana, invat foarte multe lucruri despre alte culturi si mentalitati. Bineinteles, majoritatea cursantilor sunt din spatiul post-sovietic, dar mai am si colegi din Nigeria, Indonezia, Turcia, Grecia, Polonia, Spania si alte tari. Nu am vazut nici un francez (mama, asta e pentru tine).
Dor de casa nu am. Deocamdata ma identific mai mult cu mentalitatea de aici decat cu cea din Moldova sau Romania. Aseara am facut o plimbare pe malul Rinului - exceptionala priveliste! Localnicii par foarte binevoitori, iar berea nemteasca e destul de deosebita de a noastra. Nu pot spune daca e mai buna sau nu, dar sigur e altfel. Un alt lucru care m-a uimit foarte mult - in Germania consumul bauturilor alcoolice in locuri publice nu este interzis. Incerc sa ma obisnuiesc cu ideea - zilnic intalnesc grupuri de tineri care merg pe strada cu sticle de sampanie, bere si tot felul de alte bauturi in mana.
Trebuie neaparat sa fac o plimbare pe Rin. Din pacate nu am prins bilet la Shiffparty, dar suntem multi in situatia aceasta si sigur gasim o alta petrecere pe vapor. Astazi avem Seara Studentilor IIK (adica a celor care fac cursuri acum). Se promite o experienta interculturala de neuitat.
Vremea a fost cam urata. Ieri a plouat. Astazi a iesit un pic soarele, dar inca este destul de frig.
Va las. Ma duc sa dau un telefon mamei si sa pap ceva. V-am pupat pe toti!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu