vineri, 26 februarie 2010

Martisor 2010

Vine primăvara și ne-am gândit împreună cu Asociația Tinerilor Basarabeni să organizăm ceva frumos. Ideea a venit pe neașteptate și ne-a surprins pe toți - o șezătoare! Nu am mai auzit de șezători de când eram mică și ne mai povestea bunica amintiri din tinerețea ei. Acum suntem în febra pregătirilor și mi-am găsit câteva minute ca să postez și pe blogul meu (să nu mă mai întrebe lumea de ce nu scriu nimic pe blog).

De ce mi se pare atât de extraordinară ideea? Probabil mă veți considera de modă veche, dar am o slăbiciune pentru lucrurile simple și frumoase pe care știm să le facem câteodată. Șezătoarea era o parte din viața fiecărui român cu câteva decenii în urmă. Ea nu este doar o întâlnire de seară în casa unei gospodine unde se adună fetele și muncesc - este și un act educativ. În timpul șezătorii fetele mai tinere învățau de la femeile deja măritate tot ceea ce ținea de casă, de gospodărie și chiar de dragoste. Flăcăii se întâlneau undeva în sat și veneau la fete cu muzica, iar întreaga șezătoare se termina cu jocul.



Prin această șezătoare ne-am propus să deschidem un ciclu de șezători care vor fi organizate cu diverse ocazii și ale căror obiective principale vor fi dezvoltarea interesului pentru cunoașterea, păstrarea și transmiterea tradițiilor și obiceiurilor specifice poporului nostru, cunoașterea folclorului, precum și dezvoltarea la tineri a respectului față de înaintași.



Promit să public în câteva zile și poze de la șezătoare. Deocamdată țineți-ne pumnii pentru ziua de mâine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu