marți, 6 aprilie 2010

7 aprilie - parcă același, dar totuși altul

E un an de când am trăit cu toții acel 7 aprilie pe care nu-l vom uita niciodată. Multe lucruri s-au schimbat de atunci. Am mai avut o campanie electorală, am luptat umăr la umăr cu oameni de vază din Moldova pentru a scăpa de guvernarea comunistă, am reușit să facem primii pași în această direcție, iar înainte ne așteaptă o luptă și mai grea, chiar dacă mai liniștită.

Mâine în Piața Marii Adunări Naționale se organizează un miting pentru comemorarea evenimentelor din aprilie 2009. De câteva zile atmosefra în Chișinău s-a încins. Apropierea datei de 7 a pus un pic de jar pe foc. Au început să fie făcute publice filmări din noaptea de 7 spre 8 aprilie 2009, iar reacțiile nu au întârziat să apară. Părerile despre cele întâmplate continuă să fie împărțite și la un an după acele evenimente tragice răbdarea oamenilor începe să se termine. Puțini sunt cei care înțeleg că oricât nu ne-ar durea de mult, prioritatea statului acum este alta - trebuie să trecem peste criză, trebuie să ducem la bun sfârșit ceea ce am promis partenerilor externi. Este important să descoperim ce s-a întâmplat la 7 aprilie, dar nu putem lăsa baltă restul activităților. Nu putem trăi doar cu trecutul, precum nu putem trăi doar cu viitorul. Este nevoie să găsim atât de mult căutata cale de mijloc.

Dar până o găsim vom merge pe 7 aprilie 2010, la 10.00, să aprindem o lumânare pentru victimele protestelor de acum un an și să le spunem mulțumesc celor care au început ceea ce ne-a adus până la urmă libertatea.

Un comentariu:

  1. Am fost si eu astazi in Piata Marii Adunari Nationale si am aprins o lumanare victimelor.
    Apoi am mers in fata Guvernului unde a avut loc intilnirea cu oamenii de la conducere.Cel mai mult mi-a placut Dorin Chirtoaca,a spus ceea ce trebuie sa auda oamenii si ceea ce este adevarat,nu a batut apa-n piua cum a facut-o altcineva,nu o sa dau nume ;)

    RăspundețiȘtergere