vineri, 21 mai 2010

La un pahar de vorbă cu Stela Popa

Astăzi am vizitat Librex 2010 - târgul internațional de carte de la Iași. Cărți au fost multe, și multe bune. M-a surprins faptul că nu am văzut prezente la târg edituri din Republica Moldova, dar sper să-mi fi scăpat, pur și simplu, din vedere. Partea cea mai frumoasă a fost lansarea cărții ”100 de zile” de Stela Popa - o jurnalistă basarabeană care a scris primul roman despre evenimentele din aprilie 2009 de la Chișinău. Surprinzător sau nu, dar din cei prezenți 96% erau basarabeni. Din spusele celor care au citit deja cartea, ea se prezintă ca un roman de dragoste, un roman politic și, după un an de la 7 aprilie 2009, un roman istoric. Autoarea a mărturisit că acest roman a reprezentat un fel de manifest contra regimului comunist de la Chișinău de la acea dată și că societatea noastră trece prin destinul protagonistei - un destin zbuciumat, cu multe obstacole, dezamăgiri și pierderi.
Cel mai și cel mai mult mi-a plăcut însă discuția pe care am avut-o cu Stela Popa și studenții basarabeni după lansarea cărții. Am vorbit despre foarte multe lucruri, începând cu viața și cariera jurnalistei și terminând cu situația politică din Republica Moldova. Am fost plăcut surprinsă să aflu că Stela este o persoană foarte deschisă și simplă, lucru care o face să pară și mai mult una dintre noi, ”generația 7 aprilie” cum ne mai numește ea, de faptul că, la fel ca și mama mea - Stela, ea a fost botezată cu un alt nume, pentru că în cărțile religioase pe care le avem noi nu se găsește numele Stela.
Când mergeam spre cămin mă gândeam că voi scrie atât de multe despre ziua de astăzi, iar acum îmi dau seama că am discutat despre atâtea chestii, și fiecare dintre ele de importanță majoră, încât oricare subiect aș aborda, mă mai întind pe câteva pagini, iar eu nu sunt tocmai adepta postărilor lungi. Așa că voi publica mai târziu impresii și opinii despre anumite tematici. Acum revin la proiectul pentru programare Windows.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu