vineri, 14 mai 2010

Portretul unui matematician adevărat

Astăzi, 14 mai 2010, am organizat un workshop pe tema ”De ce matematica?”. Acțiunea a avut loc în cadrul Zilelor Portilor Deschise la facultatea de Matematică. Spre surprinderea noastră (am fost eu cu Vero și Mimi), pe lângă viitori absolvenți de liceu, au mai venit două clase de a 7-a la noi în vizită. După ce au vizitat planetariul, au dat buzna în amfiteatrul Myller, dornici de a vedea cu ce se mănâncă de fapt matematica. La început ne-am cunoscut, iar apoi am zis că ar fi bine să vedem cum arată un adevărat matematician și l-am desenat pe tablă.
Rezultatul a fost...neașteptat. Cred că a fost momentul în care copiii s-au răzbunat pe toți profesorii de matematică pe care i-au avut vreodată. Asemănările între mine și rezultatul muncii noastre comune sunt extrem de puține (fapt care mă bucură sincer). O parte din noi (studentele) eram, probabil, îngrozită de viitorul nostru așa cum apărea pe tablă. Cred că mă reprofilez. Partea bună este că ne-am distrat pe cinste - am desenat, am râs, am mâncat împreună bombonele din Republica Moldova, am văzut filmulețul vesel despre facultatea noastră (eu a cinșpea mia oară, dar tot îmi place) și am dat premii.
Mâine urmează episodul doi, dar eu doar le voi ține pumnii la fete și sunt sigură că se vor descurca de minune.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu