luni, 29 martie 2010

Generaţia "şoareci de laborator"

Dacă stau să-mi aduc aminte bine, de când am intrat în clasa întâi am prins vreo patru reforme ale învăţământului, dintre care trei în România. Am avut norocul sau nenorocul să fac parte din generaţiile care au suferit tot felul de experimente ale unor miniştri ale învăţământului care s-au perindat pe la Bucureşti şi care au tot dorit să "îmbunătăţească" actualul sistem.
După şedinţa guvernului care a avut loc la Iaşi pe 17 martie, ne-am trezit cu un nou proiect de Lege a Educaţiei Naţionale. Printre modificările cele mai importante se numără posibilitatea ca orice persoană din mediul exterior să poată candida la funcţia de rector al unei universităţi, iar selecţia candidaţilor se va face de către o comisie a cărei componenţă va fi 50% membri ai spaţiului academic şi 50% membri din societatea civilă. Propunerea a fost discutată şi răsdicutată, continuînd să fie dezbătută şi astăzi. E bună sau e rea? Nu aş putea să răspund. Depinde în ce vrem să transformăm universităţile noastre. Dacă dorim ca scopul lor primordial să rămână educaţia, atunci cred că ar fi mai binevenit un rector care cunoaşte sistemul. Dacă dorim să facem din universităţi nişte fabrici de diplome, ale căror obiectiv principal este un management bun care să genereze cât mai mult profit, atunci salutăm cu drag propunerea guvernului. Eu personal aş prefera o cale de mijloc. Un rector ar trebui să fie cineva din mediul academic cu competenţe şi aptitudini de manager.
O altă propunere este fuzionarea universităţilor cu acelaşi profil de pe o rază de 200 km. Pentru mine ca student UAIC e bine, universitatea Cuza a fost şi va rămâne cea mai importantă în zona Moldovei, dar aş fi curioasă să aud părerea rectorului universităţii din Suceava, de exemplu.
Ce să mai zic? Aşteptăm noi propuneri de la dragul nostru minister.

6 comentarii:

  1. Asa este-----soareci de laborator.Cica vor sa introduca si catalog electronic ca parintii sa nu mai fie nevoiti sa vina la scoala sa vada care este situatia copiilor,dar,in fata calculatorului cu un singur click vede toate notele,absentele s.a.m.d.
    Parerea mea este ca este o mare prostie dak se adopta acest proiect.

    RăspundețiȘtergere
  2. O alta prostie ar fi,pentru profil uman filologie simplu,deocamdata doar aici stiu foarte sigur ca vor sa mai scoata un obiect de la bac.In total vom da doar 2:romana si istoria care sunt materii de profil.Deasemenea o alta prostie.

    RăspundețiȘtergere
  3. Si din punctul meu de vedere BAC-ul a devenit prea simplu. Mi se parea ok cu 6 examene, 4 scrise si 2 orale cum era pana acum. Sa vedem ce va mai fi.

    RăspundețiȘtergere
  4. pe vremea mea...era altfel copii :D

    RăspundețiȘtergere
  5. :)) Da cum era pe vremea ta, draga? Citind mesajul mi te inchipuiam baba de 80 de ani stand sprijinita intr-o carja. Hai, ca esti "inca" tanara!

    RăspundețiȘtergere
  6. romanii vor sa faca BACul mai simplu decit e in basarabia?stiu si de ce, le e rusine ca la noi candidatii sunt prea buni, doar 99,9 la suta iau BACul din prima
    cuzea

    RăspundețiȘtergere