luni, 1 martie 2010

Teama de eşec

"The only real prison is fear, and the only real freedom is freedom from fear" (Aung San Sun Kyi).
Cu acest citat şi-a început prezentarea din cadrul conferinţei BRIO Adrian Soare. Acest tânăr de numai 28 de ani a venit în faţa noastră şi ne-a vorbit despre felul în care putem depăşi teama de eşec. Fascinant era să-l asculţi povestind cum, timid fiind şi suferind câteva eşecuri groaznice în jurul vârstei de 21 de ani, a avut puterea să se ridice şi să meargă mai departe. Secretul succesului din punctul lui de vedere? Cât mai multe eşecuri!
Cu toţii (sau cel puţin marea majoritate) percepem eşecul ca pe ceva extrem de rău. Acest lucru ne este impus cumva la nivel subconştient încă de când ne naştem - nu poţi face aia, nu poţi vorbi aşa, nu poţi merge dincolo etc. etc. Cu toate acestea eşecul nu este altceva decât un mod de a învăţa ceea ce nu trebuie să facem.
Adrian a adus cu el şi câteva reguli de urmărit pentru a scăpa de povara eşecului. Prima din ele este - Gata cu scuzele! Când am citit această regulă mi-a venit în minte imaginea Almei de la CIPO, care ne tot spunea la training-urile pentru Caravana Cuza că "întotdeauna există o explicaţie". Regula nr.2 - Fii mândru de tine! Regula nr.3 - Dă-o în bară repede!
Ultima mi-a plăcut foarte mult. Adică hai acum cât poţi, că după s-ar putea să fie mai grav. Amuzant a fost când s-a oprit brusc şi, după o pauză de câteva secunde, ne-a spus - "Nu ştiu cum să vă conving să vreţi să aveţi eşecuri". Pe mine m-a convins. Nu mă înţelegeţi greşit - nu ard de nerăbdare să am cât mai multe eşecuri, dar prefer să le am acum decât mai târziu.
Sfatul meu este să încercaţi cu toţii. Totul se întâmplă în capul nostru. În realitate e mult mai uşor. Eu am încercat azi dimineaţă. E fascinant cât de bine poţi să te simţi când încerci şi reuşeşti.
Bafta şi vouă!

4 comentarii:

  1. Toti au suferit esecuri, unii mai putine , altii mai multe, dar de fiecare data au stiut sa se ridice, poate nu din prima dar totusi au reusit...important este ca fiecare esec ne invata ceva si anume cum sa iesim din el si vreau sa inchei comentariu printr-un mesaj care l-am primit de la un prieten:
    In viata asta toti cadem, fiecare pe rind, dar CINEVA ne tine in palma nesfirsit de blind caderea...toti cadem...prin tristete, nesiguranta,deznadejde, furie, indiferenta si poate chiar si din iubire...important e sa constientizam caderea, sa invatam ceva din ea si sa simtim migaierea de dupa...si sa multumim Lui ptr toate...
    Cu rabdare, credinta, dragoste si iertare putem sa trecem peste orice...
    Nata.Pagu

    RăspundețiȘtergere
  2. curios,si ce esec poti avea disdedimineata?
    cuzea

    RăspundețiȘtergere
  3. cuzea, de dimineata am avut un succes. tocmai de asta si m-a ajutat conferinta de ieri. :P

    RăspundețiȘtergere
  4. simplu de tot.
    poti avea esecul de a nu fi avut vreodata un esec.
    poti fi persoana cu acea viata perfecta (in propria opinie), situatie care, din perspectiva altcuiva, este un colosal esec pentru ca ai ratat sa experimentezi alte valente ale omenescului (cum sa gusti succesul daca nu stii cum e sa fii invins?)

    RăspundețiȘtergere