sâmbătă, 20 martie 2010

Toate visele au un preţ

Am primit cadou o carte. Poate întâmplător, poate nu, am preferat întotdeaună să primesc în dar cărţi şi nu altceva. De data asta a fost "Şi dacă e adevărat..." de Marc Levy. Vara trecută, chiar în ziua în care părăseam Iaşul pentru câteva luni şi plecam spre Chişinău, am intrat pe la Carrefour să-i caut mamei un cadou. Atunci am găsit "Toate acele lucruri pe care nu ni le-am spus" de acelaşi autor. Mama a fost înântată de carte, imediat după a citit-o şi fratele meu, iar recent tata şi sora. Eu am rămas singura care nu am apucat încă să o citesc. În ultimul timp nu prea am citit literatură artistică. Cu atât mai mare mi-a fost uimirea când tocmai eu am primit o carte de a lui Levy. Titlul articolului e din carte. Şi mai sunt câteva citate care mi-au plăcut şi aş vrea să vi le împărtăşesc.
- Mama m-a îndopat cu poveşti de dragoste ideală, a avea idealuri este un greu handicap.
...
- Să identifici fericirea când se află la picioarele tale, să ai curajul şi hotărârea de a te apleca pentru a o lua în braţe... şi a o păstra. Asta-i inteligenţa inimii. Inteligenţa singură fără aceea a inimii este doar simplă logică şi nu e mare lucru de ea.
...
- Nimeni nu este proprietarul fericirii, uneori ai norocul să ai un contract de închiriere şi să fii locatarul ei. Trebuie să plăteşti foarte regulat chiria, altfel eşti evacuat foarte repede. Tuturor le este frică de cotidian, ca şi când ar fi vorba de o fatalitate ce dezvoltă pliciseala, obişnuinţa. Eu nu cred în fatalitate.
- Şi în ce crezi?
- Cred că, dimpotrivă, cotidianul este sursa complicităţii, în el, contrar obişnuinţelor, poţi inventa "luxul şi banalul", lipsa de măsură şi mediocritatea.
...
- Fiecare are lumea lui. Totul este să ne înfigem rădăcinile în pământul care ne convine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu